Europarlementariër Marije Cornelissen gaf op woensdag 18 sept. in Middelburg een masterclass over praktische politiek. De politica vertelde hoe zij zich in het Europees Parlement inzet om mensen concreet te helpen en de idealen van GroenLinks waar te maken. Iedereen kon meedoen aan deze (gratis) masterclass, ook niet-GroenLinks'ers!

Cornelissen deelde tijdens de masterclass haar passie voor politiek en wilde daarnaast met bezoekers brainstormen over ideeën voor acties en voor het versterken van de samenwerking tussen Europese politici en lokale afdelingen van GroenLinks. Hoe kunnen GroenLinksers Europese wetten omzetten in lokale actie? Hoe kan de partij grote idealen haalbaar maken en resultaten binnenslepen voor mensen die kwetsbaar zijn?

De politica geeft niet alleen masterclasses door het hele land, maar heeft ook een praktisch boek geschreven met honderd ideeën voor lokale acties:

'Jij maakt het verschil: 100 ideeën voor lokale actie tegen discriminatie'.

Stuur Marije Corneslissen een mailtje op marije@marijespraktischepolitiek.nl als je hierin interesse hebt, en je krijgt het boek kosteloos thuisbezorgd.

Klik hier voor meer informatie.