Nieuws over Dorith van Ewijk

Werkbezoek vrijloopstal Van der Wel

Op uitnodiging brachten we een bezoek aan het melkveebedrijf van familie Van der Wel in Nieuwerkerk. Het bedrijf is actief in het fokken en houden van melkvee. De dieren zijn gehuisvest in een vrijloopstal. Allerlei termen komen voorbij als je je verdiept in de veehouderij, intensief en extensief. Omdat we nog niet eerder een vrijloopstal van binnen hadden gezien, gingen we in op de uitnodiging.

11 maart: kust-meetup & surfclinic met Kamerlid Liesbeth van Tongeren

GRoenLinks, stemvoorverandering, Liesbeth van Tongeren, kust-meetup, Zeeland, Brouwersdam

Op zaterdag 11 maart verzamelen liefhebbers van de Zeeuwse kust zich op de Brouwersdam (hier). GroenLinks Zeeland organiseert een ‘kust-meetup’: een ontmoeting over het belang van de Zeeuwse kust. Tweede Kamerlid Liesbeth van Tongeren spreekt graag met watersporters, de politiek, natuurliefhebbers, ontwikkelaars, burgers, de recreatiesector enz. Iedereen heeft wel een mening over de kust. GroenLinks roept op: laat zien dat je hart hebt voor de kust en kom naar de Brouwersdam.

De meetup wordt afgesloten met een openbare surfclinic. Liesbeth van Tongeren doet ook een duik op de golven en stapt op het surfboard. Hoe sportief is dat! En wie durft, surft lekker mee.

Werkbezoek Enduris

Op 29 november jl. bracht de (steun)fractie een werkbezoek aan Enduris in Goes. Onderwerpen die aan de orde kwamen waren de energietransitie, de positie van Enduris in relatie tot Kerncentrale Borssele, het belang van Enduris voor Zeeland en de kansen voor de toekomst. Al met al een interessant bezoek.

Jaarverslag Statenfractie 2015

natuur, koeien, koeien in de wei

Een overzicht van de hoogtepunten van 2015: verkiezingen, DELTA, kerncentrale, natuur en landschap, intensieve veehouderij, dierenwelzijn, milieu etc.; 3 amendementen, 6 moties, 21 keer schriftelijke vragen en... lees maar >

Nieuwsbrief april 2015

Er is weer een nieuwsbrief uit. Dit keer o.a. aandacht voor de nieuwe (steun)fractie en het weblog van fractievoorzitter Gerwi Temmink, de Groenste Politicus 2015, wisselingen in het bestuur, Provinciale Ledenvergadering [3 juni a.s.], partijdebat "Werken in de 21e eeuw [6 juni a.s.] en een column van Marten Wiersma: Leuker dan Lubach? Veel leesplezier!