Nieuws over Hans van Hage

11 maart: kust-meetup & surfclinic met Kamerlid Liesbeth van Tongeren

GRoenLinks, stemvoorverandering, Liesbeth van Tongeren, kust-meetup, Zeeland, Brouwersdam

Op zaterdag 11 maart verzamelen liefhebbers van de Zeeuwse kust zich op de Brouwersdam (hier). GroenLinks Zeeland organiseert een ‘kust-meetup’: een ontmoeting over het belang van de Zeeuwse kust. Tweede Kamerlid Liesbeth van Tongeren spreekt graag met watersporters, de politiek, natuurliefhebbers, ontwikkelaars, burgers, de recreatiesector enz. Iedereen heeft wel een mening over de kust. GroenLinks roept op: laat zien dat je hart hebt voor de kust en kom naar de Brouwersdam.

De meetup wordt afgesloten met een openbare surfclinic. Liesbeth van Tongeren doet ook een duik op de golven en stapt op het surfboard. Hoe sportief is dat! En wie durft, surft lekker mee.

Werkbezoek Kingfish Zeeland 24 mei

Naar aanleiding van onze vragen in november 2015 over de voorgenomen teelt van Yellowtail Kingfish, werden de provinciale (steun)fractie en het bestuur van GroenLinks door Kingfish Zeeland uitgenodigd een kijkje te komen nemen. Kingfish heeft intussen toestemming voor de vestiging van een viskwekerij bij de Zeelandbrug, ter plaatse van het voormalige bedrijf “Zeeuwse Tong”. Het gebied heeft de bestemming ‘agrarisch’ en is aangewezen als ontwikkelingszone voor extensieve aquacultuur. In onze ogen gaat het hier om intensieve aquacultuur en daar zijn we geen voorstander van; we maken ons zorgen over het dierenwelzijn. Ook vinden we een dergelijke bebouwing op die locatie verrommeling van het landschap. Goede redenen om de uitnodiging graag aan te nemen.

Jaarverslag Statenfractie 2015

natuur, koeien, koeien in de wei

Een overzicht van de hoogtepunten van 2015: verkiezingen, DELTA, kerncentrale, natuur en landschap, intensieve veehouderij, dierenwelzijn, milieu etc.; 3 amendementen, 6 moties, 21 keer schriftelijke vragen en... lees maar >

Nieuwsbrief april 2015

Er is weer een nieuwsbrief uit. Dit keer o.a. aandacht voor de nieuwe (steun)fractie en het weblog van fractievoorzitter Gerwi Temmink, de Groenste Politicus 2015, wisselingen in het bestuur, Provinciale Ledenvergadering [3 juni a.s.], partijdebat "Werken in de 21e eeuw [6 juni a.s.] en een column van Marten Wiersma: Leuker dan Lubach? Veel leesplezier!

GroenLinks behoudt één zetel in Zeeland

Vandaag heeft het centraal stembureau officieel de uitslagen bekendgemaakt van de verkiezingen. Er zijn 5.198 stemmen (3,46%) uitgebracht op GroenLinks Zeeland. Dit betekent dat lijsttrekker Gerwi Temmink in de Provinciale Staten is gekozen namens GroenLinks [bijlage: definitieve verkiezingsuitslagen.]