Nieuws over Leo Dalebout

Nieuwjaarsborrel GroenLinks

Bestuur en Statenfractie wensen u een gezond, groen en sociaal 2015!

We nodigen onze leden (en aspirant-leden!) van harte uit voor de nieuwjaarsborrel op maandag 12 januari 20:00 - 21:30 uur in Het Postkantoor, Grote Markt 14 in Goes. Voorafgaand om 19:00 uur trappen we de campagne voor de Provinciale Statenverkiezingen af met de campagneteams van de afdelingen.

Bevlogen Bas Eickhout op ledenvergadering GroenLinks Zeeland

Bas Eickhout, EU-lijsttrekker voor GroenLinks, was te gast op de ledenvergadering van 18 december jl. Hij liet ons zien wat wij merken van Europa en waar de verbanden liggen tussen Europese en lokale zaken. Als campaigner pur sang is Bas vrijwel iedere week te zien of te horen in de diverse media. Op effectieve wijze weet hij het GroenLinkse gedachtegoed aan de man te brengen: helder en vol enthousiasme.

Campagne-aftrap GroenLinks Zeeland met Rik Grashoff

Op 24 september trapt GroenLinks-partijvoorzitter Rik Grashoff in Zeeland de campagne af voor de gemeenteraadsverkiezingen 2014. Tevens praat hij iedereen bij over wat GroenLinks gaat doen om zoveel mogelijk kiezers te bereiken. Iedereen is van harte welkom!

Installatie nieuwe leden Provinciale Staten

Vanmiddag werden in Middelburg de nieuwe Statenleden geïnstalleerd. Onder hen Leen Harpe, die de komende Statenperiode een eenmansfractie vormt voor GroenLinks. Van de 39 leden van Provinciale Staten legden er 22 de eed af; 19 leden kozen voor het afleggen van de belofte.

GroenLinks kiest zichtbaar voor de toekomst

Met de Zonnetrein Zeeland togen Zeeuwse GL-politici, TK-lid Niels vd Berge en leden naar Foyer de Jeunesse in Vlissingen voor de start van de verkiezingscampagne. De eerste zes kandidaat-Statenleden presenteerden zich met aansprekende woorden. Ook gedeputeerde Wiersma was erbij; hij gaf de afgelopen vier jaar een sterke impuls aan de groene economie en daarmee de werkgelegenheid in Zeeland. Kandidaat-Statenlid Leo Dalebout maakte een leuk filmpje (klik op de afbeelding >)

Antwoorden op vragen Inpassing N57

GroenLinks stelde in juli 2010 vragen over de inpassing van de N57. De antwoorden zijn te vinden in de bijlage. Reeds eerder stelde GL vragen over inpassing van de nieuwe rijksweg N57 door Nationaal Landschap Walcheren. Het volgende doet zich recentelijk voor, aldus GS: (lees door)