Nieuws gefilterd op Partij

Meetup met Bram van Ojik

Op maandag 10 april a.s. organiseert GroenLinks om 19.00 uur een ‘meetup’ in de Mythe in Goes. Bram van Ojik, de man die GroenLinks weer op orde bracht en het fundament legde voor het succes van 15 maart, en nu (weer) Kamerlid, zal ons bijpraten over de manier waarop hij aan de opbouw van GroenLinks heeft gewerkt. En misschien kan hij al een tipje van de sluier oplichten over de Kabinetsformatie??

Zin in GroenLinks Zeeland?

Goede politici en bestuurders zijn onmisbaar om politieke ideeën en idealen in de praktijk te brengen. GroenLinks is daarom altijd op zoek naar getalenteerde en ambitieuze mensen. Dat is helemaal het geval nu de gemeenteraadsverkiezingen er aankomen (2018). Wil je misschien verder in de politiek? Overweeg je bijvoorbeeld om te solliciteren voor de kandidatenlijst in jouw gemeente? Of wil je je inzetten voor de partij, maar weet je nog niet precies waar en hoe? Dan is de workshop 'Zin in GroenLinks in Zeeland' iets voor jou!

PERSBERICHT 11 maart Kust-meetup en surfclinic met Liesbeth van Tongeren

GRoenLinks, stemvoorverandering, Liesbeth van Tongeren, kust-meetup, Zeeland, Brouwersdam

11 Maart: Kust-meetup en surfclinic met Kamerlid Liesbeth van Tongeren

Op zaterdag 11 maart verzamelen liefhebbers van de Zeeuwse kust zich op de Brouwersdam. GroenLinks Zeeland organiseert een ‘kust-meetup’: een ontmoeting over het belang van de Zeeuwse kust. Tweede Kamerlid Liesbeth van Tongeren spreekt graag met watersporters, de politiek, natuurliefhebbers, ontwikkelaars, burgers, de recreatiesector enz. Iedereen heeft wel een mening over de kust. GroenLinks roept op: laat zien dat je hart hebt voor de kust en kom naar de Brouwersdam.

De meetup wordt afgesloten met een openbare surfclinic. Liesbeth van Tongeren gaat ook mee op de golven en stapt op het windsurfboard. Hoe sportief is dat! En wie durft, surft lekker mee.

21 mei discussiebijeenkomst zeggenschap en democratie

Zeggenschap - hoe doe je dat? Werken aan nieuwe democratie.

Op dit moment (voorjaar 2016) voert GroenLinks een partijbrede discussie over nieuwe democratie en zeggenschap. Hoe kunnen mensen meebeslissen en meedoen? Wat is de rol van lokale initiatieven (energiecoöperaties, wijktuinen, zorg)? Wat zegt dat over de rol van ‘de politiek’? En wat betekent dat voor de opvattingen van GroenLinks over democratie?