Nieuws gefilterd op Verkiezingen, campagnes

Nieuwjaarsborrel GroenLinks

Bestuur en Statenfractie wensen u een gezond, groen en sociaal 2015!

We nodigen onze leden (en aspirant-leden!) van harte uit voor de nieuwjaarsborrel op maandag 12 januari 20:00 - 21:30 uur in Het Postkantoor, Grote Markt 14 in Goes. Voorafgaand om 19:00 uur trappen we de campagne voor de Provinciale Statenverkiezingen af met de campagneteams van de afdelingen.

8 September: Verkiezingstour door Zeeland

GroenLinks Zeeland organiseerde op zaterdag 8 september een verkiezingstour door Zeeland met Tweede Kamer-kandidaten Niels van den Berge en Carel Bruring - van Schouwen-Duiveland via Walcheren en de Bevelanden naar Zeeuws-Vlaanderen. GroenLinks wilde enkele actuele thema’s belichten en in contact komen met de mensen op straat. Dat is goed gelukt - zie de foto's!

Jolande Sap op groene provincietour in Zeeland

GroenLinks-fractievoorzitter Jolande Sap was op 9 september jl. met Tweede Kamerleden Liesbeth van Tongeren en Rik Grashoff, Eerste Kamerlid Marijke Vos en lokale politici op werkbezoek in Zeeland. Ze bezochten de Hedwigepolder en spraken met natuurorganisaties over de ontstane impasse bij het herstel van de natuur. Ook sprak Sap met duurzame ondernemers. Aan het eind van de dag presenteerde Liesbeth Van Tongeren een voorontwerp van haar initiatiefwet die het mogelijk moet maken een referendum te houden over de bouw van een nieuwe kerncentrale.

Femke in Middelburg: stem groen!

De “TOEKOMST TOER” van GroenLinks-partijleider Femke Halsema bezocht Middelburg op (Pinkster)maandag 24 mei. De bus stopte op de Markt en er was ruimte voor belangrijke onderwerpen als groene energie, zorg, studiefinanciering, aow. Er was veel belangstelling en de zon zorgde voor een warme ontmoeting

Verkiezingstournee Femke Halsema 24 mei in Middelburg

De “TOEKOMST TOER” van GroenLinks-partijleider Femke Halsema bezoekt Middelburg op (Pinkster)maandag 24 mei. De bus stopt op de Markt in Middelburg, waar we aandacht vragen voor groene energie. Vanaf half mei trekt Halsema met een campagnebus door het land, samen met andere GroenLinks-kandidaten voor de Tweede Kamer, journalisten en bekende gasten. In 17 dagen maakt de bus meer dan 50 stops.