Foutmelding

De opgevraagde pagina bestaat helaas niet.

Pagina niet gevonden

Zoekresultaten

1. Nieuwsbrief oktober 2018

Aandacht vragen voor het behoud van het mooie van Zeeland. GroenLinks wil dat er spaarzaam omgegaan wordt met de ruimte, waardevolle landschappen beschermd worden en de kwaliteit van leef- en werkomgeving toe dient te nemen Die punten zijn de afgelopen maanden uitgebreid aan bod geweest. In de nieuwsbrief van GroenLinks Zeeland kunt u hierover lezen.

2. artikel 44 vragen- diversiteit recreatiemogelijkheden

Statenlid Gerwi Temmink heeft artikel 44 vragen gesteld over behoud van de diversiteit aan recreatiemogelijkheden. In de media is veel te lezen over het verdwijnen van

vaste plaatsen voor caravans. GroenLinks wil dat voor alle mensen de mogelijkheid tot recreeren mogelijk is en blijft. Hieronder kunt u de vragen lezen.

3. Statiegeldalliantie - ook Zeeland sluit aan

GroenLinks had voorgesteld om ook Zeeland aan te laten sluiten bij de Statiegeldalliantie. Net voor de Statenvergadering ontvingen we een brief van GS dat ook

Zeeland zich aan ging sluiten. Chapeau. Dat zien we graag! Zeeland doet ook mee.

4. Omgevingsplan en verordening Zeeland afgewezen

Het omgevingsplan en de daarbijbehorende verordering is door GroenLinks afgewezen. Hieronder de opvattingen van GroenLinks.

Omdat er onvoldoende van onze standpunten meegenomen zijn hebben we niet met het plan en de verordening ingestemd.

5. regenboogprovincie Zeeland - de praktijk?

Op 8 juni 2018 is de motie, van o.a. GroenLinks, om Zeeland ook een regenboogprovincie te laten worden, aangenomen. Dat is mooi, maar we vinden dat dit meer moet zijn dan alleen maar een titel.

Daarom hebben we onlangs met de werkgroep LHBT Zeeland overlegd. Welke ideeën zijn er om hier concreet vorm aan te geven. Een eerste afstemming die zeker een vervolg zal krijgen. Bijgaand het verslag van die bijeenkomst.

6. Statiegeldalliantie provincie Zeeland -motie

GroenLinksZeeland, statenlid Gerwi Temmink, zal in de Statenvergadering van 21 september een motie indienen om als provincie aan te sluiten bij de statiegeldalliantie. 50PLUS is daar ook voor, evenals PvdA en D66. Omroep Zeeland besteedde er ook aandacht aan.