Foutmelding

De opgevraagde pagina bestaat helaas niet.

Pagina niet gevonden

Zoekresultaten

1. Stralingsgevaar G5- antwoorden van GS

We ontvingen van GS deze week de antwoorden op onze vragen over het stralingsgevaar van de nieuwe 5G masten. Hieronder kunt u deze antwoorden lezen.

2. Bereikbaarheid - beeldvormende bijeenkomst Provincie Zeeland

De provincie Zeeland houdt over diverse onderwerpen beeldvormende bijeenkomsten. Op 17 april werd zo'n  bijeenkomst gehouden in Goes met als thema - bereikbaarheid in Zeeland.

Burgers, organisaties, gemeenteraadsleden, PS-leden, iedereen was welkom. In kleinere groepen werden ideeën uitgewerkt rondom bereikbaarheidsvraagstukken.

3. Scheldekwartier Vlissingen werkbezoek

Op 18 april brachten leden van de commissie ruimte en leden van PS Zeeland een bezoek aan het terrein Scheldekwartier in Vlissingen. Het unieke woonzorgcentrum Scheldehof werd onder andere bezocht. Het bevat een mix aan pulieksvoorzieningen Het project is aanjager voor transformatie van het Scheldekwartier en is met behulp van provinciale middelen gerealiseerd. in "Scheldekwartier" in Vlissingen.

4. Inrada - werkbezoek - gaswinning uit zeewier

Op 3 april bracht de fractie van GroenLinks PS Zeeland een werkbezoek aan het bedijf Seatech Energy (Inrada) in Schiedam. Een (inter)nationale firma die zich bezighoudt met technologische ontwikkelingen in verduurzaming van energiewinning. Zowel in de fossiele als in de hernieuwbare tak.O.a.met de mogelijkheden van biogas uit zeewier. Eind vorig jaar was daarover een uitzending van Tegenlicht en onlangs kwam Omroep Zeeland terug op het idee van GroenLinks hier werk van te maken in Zeeland.

5. Statenvergadering 6 april 2018 - MRB / Thermphos / Westerschelde Ferry / Rapport "Hoe Dan?"

Tijdens de Statenvergadering van 6 april kwamen de onderwerpen: Motorrijtuigenbelasting, Thermphos, financien Westerschelde Ferry en het rapport "Hoe dan?" aan de orde. Hieronder is het betoog te lezen wat Statenlid Gerwi Temmink hield over genoemde onderwerpen. De gestelde vragen en antwoorden kunt u ook lezen. Het onderwerp Thermphos heeft geen doorgang gevonden omdat door de gedeputeerde aangegeven was dat de verwachting is dat de samenwerkingsovereenkomst binnen enkele dagen getekend zal worden. PS wacht de ondertekening af alvorens van te voren toestemming te geven een voorschot te betalen.

6. GSM-antennes en stralingsgevaar aanleg 5G - vragen aan GS

Afgelopen week verscheen er een artikel in de PZC waarin wordt aangegeven dat het ministerie van Economische Zaken overweegt om straling van zendmasten landelijk aan banden te leggen. De meeste Europese landen houden zich aan de normen hiervoor uit 1999 of gaan nog veel verder. België bv. is heel streng, want in Vlaanderen wordt slechts 7% van de maximale norm toegestaan. GroenLinks heeft - mede n.a.v.