Foutmelding

De opgevraagde pagina bestaat helaas niet.

Pagina niet gevonden

Zoekresultaten

1. Statenvergadering 6 april 2018 - MRB / Thermphos / Westerschelde Ferry / Rapport "Hoe Dan?"

Tijdens de Statenvergadering van 6 april kwamen de onderwerpen: Motorrijtuigenbelasting, Thermphos, financien Westerschelde Ferry en het rapport "Hoe dan?" aan de orde. Hieronder is het betoog te lezen wat Statenlid Gerwi Temmink hield over genoemde onderwerpen. De gestelde vragen en antwoorden kunt u ook lezen. Het onderwerp Thermphos heeft geen doorgang gevonden omdat door de gedeputeerde aangegeven was dat de verwachting is dat de samenwerkingsovereenkomst binnen enkele dagen getekend zal worden. PS wacht de ondertekening af alvorens van te voren toestemming te geven een voorschot te betalen.

2. GSM-antennes en stralingsgevaar aanleg 5G - vragen aan GS

Afgelopen week verscheen er een artikel in de PZC waarin wordt aangegeven dat het ministerie van Economische Zaken overweegt om straling van zendmasten landelijk aan banden te leggen. De meeste Europese landen houden zich aan de normen hiervoor uit 1999 of gaan nog veel verder. België bv. is heel streng, want in Vlaanderen wordt slechts 7% van de maximale norm toegestaan. GroenLinks heeft - mede n.a.v.

3. Omgevingsplan 2018 Zeeland -Statenvergadering 2 februari 2018

Op 3 februari vond de Statenvergadering plaats met als centraal thema - de Kadernota over het omgevingsplan 2018 voor Zeeland. Een vergadering waar bij aanvang veel amendementen en moties verwacht werden. Veel partijen volgden de opzet en uitleg van GS. GroenLinks wil(de) de nota, die de kaders aangeeft voor wat wel en niet mag, graag scherper. Net als wie waarover gaat. Met de provincie als regisseur. Om de aantrekkelijkheid te behouden en versterken. En om de kansen op vergroening verval snel(ler) mogelijk te maken.

4. Geluidsoverlast scheepswerf Hansweert - vragen aan GS

Bewoners uit de omgeving van de haven van Hansweert trekken al meer dan 10 jaar regelmatig aan de bel vanwege alsmaar voortdurende geluidsoverlast van de scheepswerf aldaar tot diep in de nacht. De fractie van GroenLinks heeft hier reeds meerdere malen aandacht voor gevraagd, o.a. via schriftelijke vragen  en nadien o.a. via direct contact met de verantwoordelijk gedeputeerden, mede namens de RUD.  Daar er recent weer veel klachten zijn heeft statenlid Gerwi Temmink aan GS opnieuw vragen hierover gesteld. Hieronder kunt u deze lezen.