Foutmelding

De opgevraagde pagina bestaat helaas niet.

Pagina niet gevonden

Zoekresultaten

1. bomenkap Zeeland - antwoorden n.a.v. onze vragen van juni 2017

In juni 2017 stelden we vragen aan GS over de bomenkap in Zeeland. Door een onbekende oorzaak waren de vragen nog niet beantwoord. Deze week ontvingen we alsnog de antwoorden. Overigens liggen er op dit moment ook een aantal nieuwe vragen bij GS om te beantwoorden. Daarover later meer.

2. Vragen over bomenkap Zeeland

Het waterschap is deze maand gestart met het kappen van ongeveer 1500 bomen op 38 plaatsen in Zeeland. Er komen maar 868  bomen voor terug en op 14 plaatsen worden geen bomen herplant. GroenLinks maakt zich daar zorgen over. Ook in februari en juni zijn over het kappen van bomen vragen gesteld aan Gedeputeerde Staten. Statenlid Gerwi Temmink heeft wederom vragen gesteld over dit onderwerp. Hieronder kunt u deze lezen alsmede de toelichting daarop. In de PZC stond het volgende artikel.

3. Statenvergadering 10 november betoog Gerwi

Op vrijdag 10 november vonden de Algemene Beschouwingen plaats van de Provinciale Staten Zeeland. Aan de orde waren de begroting, de najaarsnota, de investeringsagena en de financiering rondom Thermpos. Hierna kunt u het betoog van Gerwi lezen.

4. vragen aan GS over afspraken en naleven regels nertsen in Zeeland

Vorige week maakte Animal Rights via haar website de resultaten bekend van een landelijk onderzoek bij nertsenfokkerijen. In september heeft  de fractie van GroenLinks Zeeland heeft al eerder vragen gesteld over dit onderwerp. GS had aangeven dat uitbreidingen niet meer toegestaan zijn in Zeeland sinds PS de verordening heeft aangescherpt in maart 2016. Blijkbaar groeit nog steeds het aantal overtredingen. Hoog tijd om nogmaals aan de bel te trekken en vragen te stellen.