Veolia haalt op 14 juli 2014 één van de twee schepen uit de vaart voor weer een noodzakelijke reparatie. De vooraankondiging van het ongemak is nieuw bij deze storing. Op 13 juni jl. stelden wij hier reeds vragen over. Toen deze niet beantwoord werden, stelde GroenLinks opnieuw vragen op 14 juli. GS antwoorden vandaag als volgt:

Vragen

  1. Kunt u aangeven waarom onze vragen van 13 juni jl. niet binnen de 30-dagen termijn konden worden beantwoord?

    Het zomerreces valt binnen de termijn van beantwoording. Dit reces kent een opschortende werking.
  2. Een van de aanbevelingen uit het rapport ‘Geen golf te hoog (…) ’was het intensiveren van (preventieve) inspecties en preventief onderhoud. Waarom is de nu aangekondigde reparatie niet ‘meegenomen’ bij het jaarlijkse preventieve onderhoud?

    Reparaties volgen op acute problemen, onderhoud kent een preventieve aard. De aard van deze reparatie liet wachten op onderhoud niet toe. Wel is van de gelegenheid gebruik gemaakt andere, preventieve werkzaamheden uit te voeren.
  3. Hoeveel concessies moeten er nog worden gedaan om de boten in de vaart te houden?

    Tot op heden blijft het uitvalpercentage bin-nen de gestelde grenzen. Wij zijn van mening dat de vervoerder alles in het werk stelt om ongeplande uitval zoveel mogelijk te voorko-men.
  4. Waarom wordt er niet alsnog een ‘derde boot’ ingezet tijdens de drukke vakantieperiode in plaats van een omrijbus?

    Een bus is vele malen sneller goedkoper in te zetten dan een boot. De situatie vraagt naar onze mening momenteel niet naar de inzet van een 'derde boot'.
  5. Valt met de nieuwe aankondigingsmethodiek  (vooraf) te verwachten dat nog meer reparaties zullen volgen?

    Wij herkennen de door u aangehaalde 'nieuwe aankondigingsmethodiek' niet. Wij zien geen relatie tussen de wijze van aan-kondigen en de noodzaak om reparaties uit te voeren.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De vragen die GroenLinks stelde op 13 juni jl. stelde.

Lees ook het weblog van Leen Harpe hierover:

Een historische vergissing