Op zaterdag 5 juni – WERELDMILIEUDAG – reikte GroenLinks in Zeeland drie 'groene lintjes' uit. Deze prijs is door GroenLinks ingesteld om diegenen die zich op positieve wijze inzetten voor duurzaamheid en milieu in het zonnetje te zetten.

Thea Wiersma uit ’s-Heer Hendrikskinderen ontving het lintje voor haar 40-jarige bijdrage aan een beter milieu binnen de duurzame verhoudingen van GroenLinks. Het lintje werd overhandigd door kandidaat-Kamerlid Leen Harpe uit Middelburg.

In Veere werden Leo Vos en Tiny Polderman door GroenLinks onderscheiden met een groen lintje. Leo Vos nam gedurende 13 jaar met grote inzet het secretariaat van GroenLinks Veere op zich en Tiny Polderman was vier jaar raadslid en vier jaar lid van de commissie Ruimtelijke Ordening in haar gemeente. De lintjes werden uitgereikt door de voorzitter van GroenLinks Zeeland en gemeenteraadslid in Veere Maaike Walraven.

Marleen de Bruine is de ‘groene’ voorzitter van straatvereniging De Kalkoensprenk in Vlissingen en organisator van het klimaatstraatfeest. Dit groene lintje, dat Marleen ontving op 2 juni jl. uit handen GroenLinks-raadsleden Ton de Nooij en Alex Soplantila, brengt het aantal GroenLinks-lintjes op vier.

De groene lintjes zijn inmiddels een traditie in Nederland en worden in vele gemeenten uitgereikt. GroenLinks hiermee aandacht voor thema’s groen en duurzaamheid en wil het uitdragen ervan stimuleren.

Tot zover dit buitje ‘groene lintjes’, dat misschien nog wordt gevolgd door een paar spatten.