Op 3 juni jl. werd Leen Harpe op de ledenvergadering van GroenLinks Zeeland bedankt voor zijn inzet voor GroenLinks als lid van Provinciale Staten in de afgelopen drie zittingsperioden. Uit handen van voorzitter Marten Wiersma kreeg hij een Groen Lintje uitgereikt. In zijn toespraak memoreerde Marten de tijd die zij samen in de fractie zaten en de periode dat GroenLinks coalitiepartner was. Oppositie voeren vraagt duidelijk een andere rol dan deelnemen aan een coalitie. In zijn reactie gaf Leen aan dat elkaar verstaan, zonder veel woorden, van bijzonder belang is.

De inzet van Leen gaat niet verloren. Hij volgt namelijk Marten Wiersma op als voorzitter van de afdeling GroenLinks Zeeland. Marten Wiersma nam hiermee afscheid van een lange periode van actieve inzet voor GroenLinks.

Naast Leen Harpe als voorzitter traden twee nieuwe bestuursleden aan: Berry Wink en Yvonne Bode. Leo Dalebout en Reint Rengers bleven aan als respectievelijk penningmeester en secretaris. Daarmee werd het bestuur uitgebreid van drie naar vijf leden.

In de media:
PZC: Leen Harpe nieuwe voorzitter GroenLinks Zeeland