Op 11 november is het Dag van de Duurzaamheid. GroenLinks Zeeland grijpt die dag aan om aandacht te vragen voor de plannen voor de tweede kerncentrale in Borssele. We willen op 11-11-11 laten zien dat die kerncentrale afbreuk doet aan het imago van Zeeland als vakantiegebied. Hoe? Kom op deze dag om 9:15 uur naar het Abdijplein in Middelburg, waar we het vakantieseizoen openen met een Duitstalig spandoek. Willen de Duitsers hier nog op vakantie als vlakbij de nieuwe kerncentrale wordt gebouwd? Willkommen...!

Actie op de Dag van de Duurzaamheid
GroenLinks Zeeland opent vakantieseizoen 2012-102012

Hoe doen we dat? Door om 9.15 uur, bij het begin van de vergadering van de Provinciale Staten, het “vakantieseizoen 2012- 102012” te openen met een Duitstalig spandoek. In Duitsland worden geen kerncentrales meer gebouwd, de bevolking staat er niet achter. Zouden Duitsers wel hier op vakantie willen, vlakbij de nieuwe centrale? Gaat kernenergie ons niet veel meer arbeidsplaatsen kosten dan opleveren?

GroenLinks Zeeland is vóór duurzame energie. Kernenergie is dat niet. Het winnen en bewerken van de grondstof die nodig is voor een kerncentrale vreet energie en is zeer vervuilend, net als het opwerken van kernafval. Kerncentrales zijn gevaarlijk voor mens en milieu. Nu en straks. Vele latere generaties worden opgezadeld met de last daarvan.