GS wil het imago van Zeeland versterken en daarom dit voorstel. Zeeland marketing strategie.
We lezen over nut en noodzaak en we zijn het best met elkaar eens als het gaat over uitgangspunt: Zeeland is een ideale regio om te wonen, te werken en te studeren.
En we begrijpen ook de behoefte aan een efficiënte marketingstrategie en niet een versnipperde. Maar wij vinden het niet nodig om te werken aan meer massatoerisme in Zeeland. Dat is in de afgelopen 10 jaar meer dan gelukt!
Uw ambitie wordt gedeeld door een brede vertegenwoordiging van organisaties en overheden en bedrijven. Maar welke zekerheid is er (vanwege corona) dat de bedrijven die worden getoond op pagina 34 ook de deelnemers zullen zijn?
Vanaf 1 januari 2021 - beëindiging van de VVV - voert de provincie het beheer en uitvoering van taken totdat de nieuwe organisatie er is. Betekent dat ook extra kosten?
En intussen zijn gemeenten aan zet om na te denken hoe ze zichtbaar willen blijven voor de toerist!
We hopen op meer duidelijkheid bij het voorstel (in juni). Zoals over de wijze van bestuur als over de inbreng van financiële middelen.
Voor wat betreft bestuur kunnen we ons vinden in uw voorstel zoals geformuleerd op pagina 26 in de “bijlage concept marketingstrategie”.
En in “Ethische Code privacy en gebruik van gegevens” lezen we dat u alles wilt doen aan beheer, veiligheid en privacy van gegevensopslag en- uitwisseling. U werkt volgens de geldende wet- en regelgeving. En voegt daar nog een eigen code aan toe! Maar wie is er verantwoordelijk voor controle en borging van de controle op deze data? En wordt PS daarbij betrokken?
Wij zijn dan ook benieuwd of het gaat lukken vanwege corona om in juni met een uitgewerkt plan te komen gedragen door stakeholders en gemeenten.