GS wil  het imago van Zeeland  versterken en daarom dit voorstel. Zeeland marketing strategie.

We lezen over nut en noodzaak en we zijn het best met elkaar eens als het gaat over uitgangspunt: Zeeland is een ideale regio om te wonen, te werken en te studeren. 

En  we begrijpen ook de behoefte aan een efficiënte  marketingstrategie en niet een versnipperde. Maar wij vinden het niet nodig om te werken aan meer massatoerisme in  Zeeland. Dat is in de afgelopen 10 jaar meer dan gelukt!

Uw ambitie wordt gedeeld door een brede vertegenwoordiging van organisaties en overheden en bedrijven. Maar welke zekerheid is er (vanwege corona) dat de bedrijven die worden getoond op pagina  34 ook de deelnemers zullen zijn? 

Vanaf 1 januari 2021 -  beëindiging van de VVV -  voert  de provincie het  beheer en uitvoering van taken totdat de nieuwe organisatie er is. Betekent dat ook extra kosten?

En intussen zijn gemeenten aan zet om na te denken hoe ze zichtbaar willen blijven voor de toerist! 

We hopen op meer  duidelijkheid bij het voorstel (in juni). Zoals over de  wijze van bestuur als over de inbreng van financiële middelen.

Voor wat betreft bestuur  kunnen we ons vinden in uw voorstel zoals geformuleerd  op pagina 26  in de “bijlage concept marketingstrategie”.

En  in “Ethische Code privacy en gebruik van gegevens” lezen we dat u alles wilt doen aan beheer, veiligheid  en privacy van gegevensopslag  en- uitwisseling. U werkt volgens de geldende wet- en regelgeving.  En voegt daar nog een eigen code aan toe! Maar wie is er verantwoordelijk voor controle en borging van de controle op deze data? En wordt PS daarbij betrokken?

Wij zijn dan ook benieuwd of het gaat lukken vanwege corona om in juni met een uitgewerkt plan te komen gedragen door stakeholders en gemeenten.