Bron: PZC - De trein wacht niet op een vertraagde boot van Breskens naar Vlissingen. NS maken de speling die in haar dienstregeling zit (drie minuten) niet al direct op bij het vertrek in Vlissingen. Lees door...
Gedeputeerde Staten antwoorden dat op eerder gestelde vragen van GroenLinks-Statenlid Leen Harpe over onder meer de aansluiting van de Fast Ferry op bus en trein. De boot wacht in principe wel (maximaal vijf minuten) op een aankomende vertraagde trein maar de NS doen dat dus niet.
Harpe vroeg ook om al vanaf 1 april in plaats van eind april twee boten te laten varen in verband met de start van het toeristenseizoen en dat ook ’s avonds te doen. Volgens GS leidt de extra inzet echter tot een kostenverhoging. Daarnaast zijn er in april nog niet zo veel toeristen. Ook een dagelijkse latere afvaart veroorzaakt een flinke kostenverhoging.
Harpe wilde ook weten of reizigers door de poortjes kunnen met een OV-chip. Dat kan nog niet, omdat de huidige toegangspoorten niet over de benodigde apparatuur beschikken. Er komen echter nieuwe toegangspoorten. GS streven ernaar rond de start van de nieuwe vervoersovereenkomst (15 maart 2011) de mogelijkheid van betalen met de OV-chip operationeel te hebben. Met deze chip wordt het ook mogelijk met korting te reizen.
Alle antwoorden op de door GroenLinks gestelde vragen zijn te vinden in de bijlage