Bron: PZC - De trein wacht niet op een vertraagde boot van Breskens naar Vlissingen. NS maken de spe­ling die in haar dienstregeling zit (drie minuten) niet al direct op bij het vertrek in Vlissingen. Lees door...

Gedeputeerde Staten antwoorden dat op eerder gestelde vragen van GroenLinks-Statenlid Leen Harpe over onder meer de aansluiting van de Fast Ferry op bus en trein. De boot wacht in principe wel (maximaal vijf minuten) op een aankomende vertraagde trein maar de NS doen dat dus niet.

Harpe vroeg ook om al vanaf 1 april in plaats van eind april twee boten te laten varen in verband met de start van het toeristensei­zoen en dat ook ’s avonds te doen. Volgens GS leidt de extra inzet ech­ter tot een kostenverhoging. Daar­naast zijn er in april nog niet zo veel toeristen. Ook een dagelijkse latere afvaart veroorzaakt een flin­ke kostenverhoging.

Harpe wilde ook weten of reizi­gers door de poortjes kunnen met een OV-chip. Dat kan nog niet, omdat de huidige toegangspoor­ten niet over de benodigde appara­tuur beschikken. Er komen echter nieuwe toegangspoorten. GS stre­ven ernaar rond de start van de nieuwe vervoersovereenkomst (15 maart 2011) de mogelijkheid van betalen met de OV-chip operatio­neel te hebben. Met deze chip wordt het ook mo­gelijk met korting te reizen.

Alle antwoorden op de door GroenLinks gestelde vragen zijn te vinden in de bijlage